Kundklagomål
Har vi gjort något fel?

Läs mer om hur vi hanterar kundklagomål

Möjlighet till förbättring

Klagomål är något som vi tar på största allvar. Det är en möjlighet för dig som kund att uppmärksamma oss på vad som inte fungerar bra och vad vi kan göra bättre.

Vid klagomål bör du i första hand vända dig till den som haft hand om ditt ärende. Klagomål från kund som inte kan åtgärdas omgående, överlämnas som regel till ansvarig chef för bedömning och eventuella åtgärder i enlighet med vår klagomålsinstruktion.

Klagomålsansvarig för Svea Ekonomi är Mats Ihd 
Klagomålsansvarig för Svea Bank är Tomas Ericsson

Vill du nå oss är du välkommen att ringa  eller mejla.

Ring oss
072 316 62 60

Möjlighet till förbättring

Vi följer Finansinspektionens Allmänna råd om klagomålshantering. Med klagomål avser vi ett konkret missnöje med hanteringen av våra tjänster.

Alla konkreta klagomål som inkommer till Sveagruppen ska hanteras och besvaras skyndsamt och bemötas på ett sakligt och korrekt sätt.

Så hanterar vi ditt klagomål

Som kund har du rätt att snarast och senast inom 14 dagar få besked om vår bedömning av och beslut i ärendet. Blir du inte nöjd med vårt beslut kan du få ärendet prövat hos Allmänna reklamationsnämnden eller i allmän domstol.

Alternativ tvistlösning i konsumentförhållanden

Vi följer lagen om alternativ tvistlösning i konsumentförhållanden. Det innebär att vi kommer att delta vid en eventuell tvistlösning hos Allmänna reklamationsnämnden (ARN) om en kund hos oss anmäler en tvist dit.

Vill du få hjälp utanför Alfa finans med ditt klagomål kan du få vägledning av någon av följande kontakter.

Box 174
101 23 Stockholm
08-508 860 00

www.arn.se →

Företag som är etablerade inom EU och som ägnar sig åt e-handel ska tillhandahålla en länk till EU-kommissionens onlineplattform på sin webbplats, den länken hittar du här:

http://ec.europa.eu/odr →

Box 242 15  
104 51 Stockholm
0200-22 58 00

www.konsumenternas.se →

Kontaktuppgifter till Kommunala konsumentvägledare får du hos Konsumentverket telefon 0771-42 33 00 eller på Konsumentverkets webbplats:

www.konsumenternas.se →

Ansök nu!

Fyll i dina uppgifter så återkommer vi till dig på nolltid.

Jag godkänner Alfafinans Integritetspolicy

Profit boosters - Fakturaköp

Fyll i dina uppgifter så återkommer vi till dig på nolltid.

Jag godkänner Alfafinans Integritetspolicy

Ansökningsform

Fyll i dina uppgifter så återkommer vi till dig på nolltid.

Jag godkänner Alfafinans Integritetspolicy

Alfa Finans

Alfa finans använder kakor

För att förbättra din upplevelse när du använder våra webbplatser och webbtjänster – använder vi cookies, web beacons och liknande tekniker. Här kan du läsa om vilka olika typer av cookies det finns och hur vi använder dem.